it's hurt

November 29, 2013

Assalamualaikum. semoga didalam keadaan yang baik semua. memalam ni nak tulis entri sementara menanti running man start. walaupun hari ni ada Maharaja Lawak Mega dan Anugerah Skrin 2013, itu tidak menarik minat guwa, guwa tetap mahu menaip ini entri. i was suffering from mouth ulcer for 2 day. 2 days is like 2 month okay, dia punya sakit fuhhh, aku tak tahu nak explain mana nak kesakitannya, tapi memang sakit gilak wooo. 



sepanjang hari aku menghadap cermin dan berharap agar ulcer ni hilang serta-merta. walaupun aku suka bertapa depan cermin. tapi bila tengok ja ulcer aku ni, rasa macam nak pecahkan cermin tu. the question is why the mouth ulcer was so big? sangat besar kau tahu. sampai aku nak makan, terpaksa makan dengan sopan. kalau bukan sebab ulcer ni tak ada maknanya nak makan sopan-sopan ni. tahu dak. the most part bila aku tak boleh makan sesuka hati aku, even bila aku nak makan roti gardenia coklat ( that was my favorite roti abad ni) aku rasa macam aku makan paku bersalut coklat tahu. (acah ja bila masa pulak aku pernah makan paku aku pun tak tahu) aku memang selalu berdramakan, abaikan.

the truth, tak guna kau nak mengeluh or marah tak tentu pasal ulcer ini. itu dinamakan ujian allah kepada hambanya, ye dak. so kita perlu terimanya dengan sabar. mana tahu lepas sakit ni allah akan bagi kau rezeki yang berlimpah-ruah. mana tahu lepas ulcer ni dah okay aku dapat sepasang sayap untuk terbang who knows?

seriously, aku tahu yang penyebab ulser mulut datangnya dari aku jugak. sebab aku selalu cuai bila makan, makan pulak depan tv. memang layan habis cerita depan tv tu sambil mengunyah makanan yang penuh dalam mulut. apabila terlampau menghayati cerita tersebut maka aku pun tergigit di bahagian dalam pipi. (kau fahamkan maksud aku.) itulah penyebab pertama ulser ini berlaku. nampak macam benda kecik ja, hanya sebab tergigit tapi bila dia dari kecil tertukar kepada besar itulah yang membuatkan kau suffer macam kau meronta-ronta nak minta iphone 6 dekat mak ayah kau. 

sebenarnya dah banyak kali dah aku kena ulser ni dan puncanya pun sama setiap kali ulser ni berlaku. but i relieve because i have bonjela gel.(anda boleh google kalau tak tahu benjela gel tu apa) memang benda inilah yang aku cari setiap kali ulser ni datang menyerang mulut aku. memang pada mulanya bila kau letak dekat ulser agak pedih tapi lelama kau akan rasa ulcer itu hilang. tapi yang tak sukanya sebab benda ni gel so bila kau minum or makan gel itu akan hilang dan kau akan merasa sakitnya kembali. tapi tak apa kau boleh diet kan. aku pun tengah diet oleh kerana ulser menyerang guwa, thanks ulser. aku sayang kau, maka cepat pergi dari hidup guwa cepat-cepat.

kalau nak tahu pasal ulser mulut ni lebih banyak boleh pergi dekat sini. memang sangat berguna okay.

P.s- everything you wish will come to you at just the right time. just be patient and have a faith.

You Might Also Like

0 comment