nervous for tomorrow

December 18, 2013

Assalamualaikum dan selamat malam semua, semua mesti dah tahukan yang esok result PMR akan keluar. maka oleh kerana itu, aku merasa nervous di sini. dulu tak adalah secuak ni, time nak ambik result UPSR pun tak jugak secuak ni. aku tak tahulah bila aku nak ambik result SPM nanti macam mana. agak-agak sebelum masuk sekolah tu nak pengsan dah agaknya. 

it's me right now.

kawan: weh, result PMR nak dekat dah. aku takut weh. kau tak takut ke?
aku : mmh, lama lagi kut(lagi beberapa hari lagi). takde lah takut. cuak ja.
kawan: takut dengan cuak tu berbezaan dia lain ke?
aku : dah semestinya lain kut. tengok huruf pun lain kan. 

seriously, aku kata yang aku tak adalah takut sangat. tapi dalam masa yang sama jantung aku ni berdegup lain macam hari ni. so ini didalam kategori cuak lah kan. untuk mengelakkan daripada cuak ni, aku dah prepare apa yang perlu yang aku bawak untuk ke sekolah esok. walaupun aku tak tahu lagi aku akan pergi sekolah ataupun tak esok, sebab aku tengok mak guwa ilek ja, dia tak tanya pulak nak pergi sekolah pukul berapa? tapi preparation itu kan penting. 

apa yang aku akan bawak ke sekolah esok adalah handphone bersama earphone guwa. walaupun aku tahu sekolah tidak dibenarkan membawa handphone, tapi aku tak peduli aku nak jugak. dan aku membawa buku untuk dibaca disana. untuk mengurangkan kecuakkan, dan aku tahu bosan dekat sekolah tu. so buku itu sangat penting okay.

untuk sesiapa yang baca entri ini, esok awak nak ambik result PMR. i want to say good luck to you. semoga memdapat result yang cemerlang okay. 
jumpa di twitter. so bila ada ilmu kena kongsikan tak boleh pendam sesorang. selfish namanya itu. keep hwaiting guys. 

P.S-dear LUCK we're not playing hide and seek. i'm searching for you for many years. it's the time to come out now. 

You Might Also Like

0 comment