toothache

January 25, 2015



Assalamualaikum dan Selamat Pagi,percaya tak cerita itu dah tepu dan sangat outdate. sebab terjadinya benda ini hari rabu lepas. hahaha. antara faktor-faktornya aku lambat nak update yang pertama sebab time tu hari sekolah so tak boleh nak tulis post dengan kerja yang banyak, dengan ngantuk satu hal. so time weekday je yang kita free, sebenarnya tak adalah free sangat pun. 

aku akui memang sejarah gigi aku memang tak berapa elok lah macam gigi fazura yang putih berkilau tu. dah 2 kali kena tampal gigi. time darjah 6 dan tingkatan 3. tapi rabu lepas dekat sekolah ada check gigi, sampai turn aku nurse tu kata yang tempat yang kena tampal 2 tahun lepas dah pecah. i was shocked. sebab selama ni aku gosok gigi, lepas habis gosok gigi pergi tayang gigi dekat cermin, tengok gigi aku okay je tak nampak pulak yang kesan kena tampal tu dah pecah

dan seriously lepas kena check tulah gigi terus rasa sakit. tapi nak tak nak tahanlah jugak selagi boleh tahan. dan petang tu jugak ada KOKU. so stay dekat sekolah sebab kalau aku balik tak muncul-muncul dah aku dekat sekolah  aku bukan jenis yang rajin ulang-alik. walaupun pergi sekolah naik motor ke apa, ahh peduli apa. tapi disebabkan tahun ni tahun last ada dekat sekolah so kena lah menunjukkan sifat yang baik-baik di sekolah. kerana sepanjangaku duduk 5 tahun dekat sekolah aku boleh kiralah berapa kali aku pergi KOKU tu.

bukan nak cerita pasal KOKU tu yang aku nak cerita time nak lunch dekat kantin order nasi goreng ayam. harga di RM4 memang cekik darah, okay tu okay lagilah sekali kau tengok ayam dia adalah 6 ketul yang dipotong kecil-kecil dan nasi dia separuh.rasa macam nak menyumpah ada gak rasanya. lagi nak rasa menyumpah -seranah bila time makan tulah sakit gigi yang tadi datang dan sakitnya berganda-ganda datang. makan nasi goreng ayam tu rasa nak menangis rasanya. tapi ditahan jugak sebab aku orang label aku ni kuat berdrama pulak makan nasi goreng ayam pun nak menangis apa hal.

datang KOKU sememangnya perkara yang best sebenarnya dapat balik awal nak-nak pulak dalampersatuan tu ramai orang yang aku kenal so tak ada awkward sangat siap boleh melalak gelak-gelak sampai sakit perut walaupun tengah sakit gigi. but adanya kawan-kawan it's make my day.

sekarang ni dah kurang sakit tapi sakit tu masih ada lagi tapi tak sakit macam rabu lepas. hahaha. sekarang ni nak makan kena kunyah makanan sebelah kanan sebab sebelah kiri itulah terdapat gigi yang ditampal itu. memang aku dah buat experiment dah kalau makanan yang kau makan terkena dekat gigi yang kena tampal yang dah pecah tu. automaticly gigi kau berdeyut dan kau pun menjerit kesakitan. tips untuk aku bila gigi sakit guna bonjela sangat efektif dan gosoklah gigi dengan kerap sebab lepas je gosok gigi sakit dia kurang sikit. and last minumlah banyak air. itu sahaja

P.S- Allah test different people with different trial because everyone has different level of patience, tolerance and faith

You Might Also Like

0 comment