hari sukan 2015

April 26, 2015


Assalamualaikum, memang cadangnya nak buat entry ini semalam sebab semalam lah berlangsungnya hari sukan sekolah, tapi tulah tetiba tangan, leher plus bahu jadi lenguh entah kenapa tetiba. memang berpakej sakitnya. maybe sebab angkat barang berat semalam. dan cadangnya nak buat entry ini jugak pagi tadi, lepas balik tuisyen terus sarapan pagi bla..bla. disebabkan pagi tadi ada kenduri ingatkan sempat nak buat entry ni sebab pukul 11 tak bertolak pun lagi. ingatkan dapat tulis satu perenggan pun jadilah ni tak baru je tekan "creat new post" mak dah panggil suruh pergi kenduri.

ni nak bagitahu yang tahun ni first time pergi sukan sekolah tanpa dipaksa oleh sesiapa pun. sebab selalunya bestfriend yang akan pujuk suruh pergi, aku pun pergilah sebab aku nak spent time dengan bestfriend sebab dah lama nak borak lama. sebab paling lama pun kitaorang borak dekat sekolah at least 15 minute or less sebab kelas dah lain-lain dan kelas aku dengan kelas dia ibarat kelas aku di atas gunung kinabalu kelas dia di KLCC. 

kenapa tahun ni beria sangat datang hari sukan sebelum kena paksa. tahun ni first time masuk persatuan tak sama dengan bestfriend sebab apa sebab faktor kelas lain-laintu lah dia entah ke mana aku entah ke mana last-last kitaorang split sorang pergi kelab komputer, sorang pergi kelab PEACE. dalam kelab PEACE tu ada 12 orang je ahli dia dan semua ahlinya dalam satu kelas yang sama dan guru yang handle kelab tu pun guru kelas kitaorang. guru kelas tu ajar ekonomi asas memang dia yang cadang suruh bukak gerai untuk hari sukan, dan kitaorang pun setuju.

maka tulah sebabnya aku datang hari sukan. atau sebab lain pergi hari sukan sebab malas pergi tuisyen. first time jugak take a part dalam jual-jual ni. first time datang awal sekolah sebab nak setup gerai, angkat barang dengan padangnya lecah dan jauh berbatu-batu. pasal berniaga ni tak pernah terlintas pun sekali dekat otak nak berniaga, nama je belajar akaun tapi ilmu taknak guna langsung. sebab takut. insyaallah dah besar sikit, ada duit sikit buatlah business sendiri ataupun dengan bestfriend mana tahu. bestfriend i pun belajar akaun jugak. totally the business doing so well. walaupun aku hanya membantu dibelakang gerai sahaja. nak jerit-jerit panggil pelanggan bukan kerja gua.

semua benda yang dijual, sold out semuanya. sebab tak nak membazir. balik rumah kelam kabut study mid term dah nak dekat sampai tersengguk-sengguk study. malam tangah, leher dan bahu start lenguh. so yeahh, it's so fun and tiring. tapi tahun ni tak dapat borak lelama dengan bestfriend. dapat borak sekejap je.

You Might Also Like

0 comment