hari yang panas

February 22, 2016

Assalamualaikum, mulai hari ini aku bercadang untuk lebih kerap lagi tulis entry. sejak aku pergi download app journey dekat phone. mana mungkin aku membiarkan app tu di-download tanpa fungsi, for more detail tentang app itu nanti tulis for next entry. tunggu tau.  aku banyak je drama yang aku nak review ada 2 drama yang dah habis tengok dan 2 drama in the progress. tunggu the right time kut. 




sebelum ni sibuk keluar surat khabar, twitter dan juga televisyen tentang fenomena el nino. suhu menjadi panas. bila keluar berita-berita macam ni langsung tidak terkesan dihati, tak ada rasa nak gelabah ke apa. kena mandi banyak kali sebab berpeluh kuat. sebab aku sejenis manusia yang nak serap haba dan mengeluarkan peluh tu berkemungkinan besar sangat tipis. dulu masa belajar dekat sekolah pun aku pelik tengok orang depan dan sebelah aku dok kipas-kipas nak bagi hangat hilangkan. yang aku dok tanya 

Me          : hang panas ka?
kawan    : kalau aku tak panas, aku tak de lah pi dok kipas-kipas rupa tak ada kerja ni
                 Hang tak panas ka?
Me         : tak pun sama warm je. lagi sejuk lagi ada
Kawan   : hang ni kulit import dari mana ha? kulit buaya betul

(maaf conversation tidak lah mengunakan loghat kedah sebenarnya sebab asal perak) tapi suka hati lah kan. 

it the same things when it happen at home. 

situasi 1

apabila sedang syok-syok tengok televisyen tetiba akan ada orang yang ada datang pergi bukak kipas. aku faham televisyen hak perkongsian kita adik-beradik. aku bukan marah sangat pun dia datang dok menghimpit nak tengok televisyen sama. (walaupun tujuan dia turun kadang-kadang bukan untuk menemani aku tengok cerita korea) part yang dia pasang kipas dan angin tu kipas tu menghadap aku. aku tak boleh bila aku tak panas tetiba hala kipas dekat aku. (sejuk) 

untuk menyelesaikan masalah aku pergi jauh sikit agak-agak angin kipas tu dah tak kena dekat aku. kita boleh berfokus kembali kepada cerita korea

situasi 2

dan aku sejenis manusia yang tidur tak pasang kipas. everybody yang tahu fakta tentang aku yang ni akan cakap aku adalah species yang pelik. Maka, tidak sia-sialah kan kita membuat nama blog kita "Weird girl Speak". for me tak adalah pelik mana sebabnya aku have low blood pressure. so, memalam akan rasa kaki sejuk. sebab tu aku menghindari daripada memasang kipas. dan aku boleh terbongkak tanpa mengunakan selimut pun untuk tidur. i think my mom is also like that dia siap pakai stokin lagi before she asleep. low blood pressure ni tidak sepatutnya makan or minum benda-benda yang sejuk sebenarnya. tapi aku hentam jej. so far mak je yang tak makan or minum benda-benda yang sejuk.

pernah jugak kawan cakap macam ni

Kawan : sekianlah laki kau lin, tidur tak  pasang kipas/ aircond 
Me       :  ehh, aku boleh tidur pakai selimut kut apa masalahnya?
               sebab tu aku masih mencari siapa yang boleh tahan dengan perangai aku.



wah aku punya mukadimah panjang betul. hari ni ada latihan kereta pukul 11 pagi sampai pukul 1. sebelum ni buat latihan kereta tak pernah rasa panas seperti hari ni. 2 jam dalam kereta tanpa membuka aircond pun, sebab sebelum ni pun tak pernah pun pasang aircond kalau buat latihan. sekali keluar kereta sebab masa belajr dah habis nak tandatangan apa semua. wow aku punya berpeluh. nasib mak tak tanya aku pergi jogging ke pergi belajar kereta. tetapi berjuta kali juta terima kasih untuk kawan i yang bagi i air tadi sampai habis air dia aku minum.


 

You Might Also Like

0 comment